Budowa mostu przez rzekę Szkarpawa w drodze DW 502 (objazd miejscowości Rybina – projekt) – cz.II

c.d – odpowiedź Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku

Już z datą 24.02.2025 otrzymaliśmy odpowiedź z Zarządu Dróg Wojewódzkich ( w załączeniu)

Naszą uwagę zwróciły dwa akapity.

Pierwszy akapit:

„Wybór rodzaju przeprawy i jej parametrów są elementami krytycznymi dla tej
inwestyji i dlatego Inwestor i Projektant wystąpili do Zarządcy drogi wodnej o podanie
wytycznych i parametrów, jakie obiekty mostowe (stałe i zwodzone) muszą spełniać, aby
uzyskać w przyszłości uzgodnienie zarządcy. Przekazane wytyczne mówią o konieczności
uzyskania skrajni dla mostu stałego 7 m na rzece Szkarpawa celem poruszania się
jednostek pływających trąnsportujących 3 warstwy kontenerów”

A z tego wynika, że Zarządca w osobie Marszałka Województwa w zleceniu założeń przewidział rolę gospodarczą Szkarpawy jako transportu potencjalnych kontenerów, a nie wziął pod uwagę turystycznego rozwoju województwa. Ba – nawet nie rozwoju, bo budowa mostu w takiej wersji jest wręcz zahamowaniem i uwstecznieniem tej roli dla dużej grupy użytkowników jachtów żaglowych !!

Drugi akapit:

„Niemniej w tym momencie, na początku proc projektowych, nie można stwierdzić jaki wariant rozwiązania zostanie wybrany.
Państwa stanowisko zostanie odnotowane jako element konsultacji społecznych”.

Jakieś światełko w tunelu widać, ale zamierzamy spytać już wprost Zarządcę, jakie on ma plany względem mostu i jakie stąd wytyczne oraz założenia (jako inwestora) powinny obowiązywać ZDW i dalej biuro projektowe?